«از خط زرد فاصله بگیرید» را آنلاین ببیند/تماشای مجازی تئاتر در روزهای سرد هنر نمایش
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۳۷۸۲
پس از شیوع موج سوم بیماری کرونا و تعطیلی دوباره تمامی تماشاخانههای تئاتر، این هنر با سکون غیر قابل منتظرهای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویدادهای مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی هشت ماه اخیر داشتند اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.
خبرگزاری میزان - پس از شیوع موج سوم بیماری کرونا و تعطیلی دوباره تمامی تماشاخانههای تئاتر، این هنر با سکون غیر قابل منتظرهای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویدادهای مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی هشت ماه اخیر داشتند اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازگشایی تئاتر در تابستان هم نتوانست بار سنگین شکست تولیدات تئاتری را جبران کند و این هنر همزمان با امیدواری تازه اهالی تئاتر بار دیگر به دلیل شیوع بیماری کرونا در موج سوم تعطیل شد، اتفاقی که بار دیگر مخاطبان را به تماشای آنلاین تئاتر سوق داد.
به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به معرفی برخی از آثار تئاتر در شرایط فعلی به صورت آنلاین در حال پخش هستند پرداخته که به شرح زیر است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید.از خط زرد فاصله بگیرید
نویسنده: الهه مجلسی
طراح و کارگردان: رضا رشادت
بازیگران: امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوشبخت، داریوش رشادت، بیتا عزیزاقلی، گلنوش قهرمانی، حسین کریمی
تهیه کننده: سجاد افشاریان
مده آ
نویسنده: حمید شهرانلو
کارگردان: ندا قاسمیان
بازیگران: ونوشه واحدی، هامون هوشیار
بازی دهنده عروسک: حجت هاشمی
طراح صحنه: حمید شهرانلو
خدای کشتار
نویسنده: یاسمینا رضا
مترجم و کارگردان: علیرضا کوشک جلالی
بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) سیما تیرانداز، اشکان خطیبی، لادن مستوفی، رضا مولایی
طپانچه خانم
نویسنده: محمدامیر یاراحمدی
کارگردان: شهاب الدین حسین پور
بازیگران: مارال فرجاد، آرش فلاحتپیشه، محمد نادری، ندا مقصودی، گیلدا حمیدی، بهزاد جاوندانفرد، غزاله جزایری، جواد پورحیدری، مرضیه سهراب، سیما خزاعی، سعیده آغویی
ما سه نفر بودیم
تجربهای از صالح علوی زاده، پویان محمودی، پویا چوداریان با همراهی تارا صلاحی
تهیه کننده: سجاد افشاریان
مشاور رسانهای: سام بهشتی
طراح نور: مصطفی اسفندیاری
آشویتس زنان
نویسنده و کارگردان: علی صفری
بازیگران: یگانه رجبی، یاسمن میرزایی، شهرزاد محمودی و امیر شمس
بازیگردان، رهبر گروه موسیقی و اجرای چهرهپردازی: رها حاجی زینل
طراح گرافیک: امین قنبری
کاری از: گروه تئاتر سه گانه
سنگ در جیبهایش
نویسنده: مری جونز
کارگردان: پارسا پیروزفر
بازیگران: رضا بهبودی، پارسا پیروزفر
طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی
مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامهریز: آرش فصیح
اتینا
بها: ۱۰،۰۰۰ تومان
نویسنده: رسول کاهانی
کارگردان: حسین دِیردار
بازیگران: کامران تفتی، لعیا زنگنه، الهام شعبانی، سهند جاهد، ندا عقیقی، مهدی رحیمی سده، سمیرا کریمی، نیلوفر هوشمند، علی مقدم
تهیه کننده: محمدرضا یوسف زاده، محدثه کاظمی
خلاصه: در یک شب عروسی از یک خانواده طبقه متوسط شهری، کیسه شاباشها گم میشه غافل از اینکه دایی خانواده بابت هزینههای مراسم برای فردا عروسی چِک کشیده است.
بیا جلوتر
بها: ۱۰،۰۰۰ تومان
نویسنده: حسین برفی نژاد
کارگردان: سجاد باقری
بازیگران: سجاد باقری
تهیه کننده: سجاد باقری
خلاصه: زندگی گاهی شما رو یه جوری غافلگیر میکنه که خودشم جا میخوره.
کرونوس
بها: ۱۰،۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: علی صفری
بازیگران: حسین منفرد، میلاد آریافر، ابراهیم ناییج، کوروش شاهونه، علیرضا گلدهی، امیرعلی گودرزی و رها حاجی زینل
تهیه کننده: سعید صفرپور، سید سالار موسوی
خلاصه: خانوادهای در سال سی هزار میلادی به دنبال راهی برای بازگشت به گذشته است...
پسران تاریخ
بها: ۱۰،۰۰۰ تومان
نویسنده: آلن بنت
کارگردان و دراماتورژ: اشکان خیلنژاد
بازیگران: محسن ابوالحسنی، مجید آقاکریمى، مهرداد بابایی، سینا بالاهنگ، محمد برهمنی، سجاد حمیدیان، حامد رسولی، حمید رحیمی، مهدی شاهدی، مریم نورمحمدی، امیرمسعود واعظتهرانى
مایکلفسکی
بها: ۱۰،۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: حسین ناظمیان پور
بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه) علیرضا مؤیدی (مهمان از گروه پارکینگ)، فرشید ناصری(مهمان از گروه پارکینگ)، طیبه پاکدل، شایان افشردی، مریم روشنی، حسین ناظمیان پور، علیرضا ساوه درودی(مهمان از گروه پارکینگ)، علیرضا زنده دل
انتهای پیام/
برچسب ها: تئاتر شهر تئاتر شهرمنبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامهای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار میشود.
در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس بهعنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا میدهد، اجرای «عروسی خون» آغاز میشود: لئوناردو (گادس) دلباخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه میشوند که عروس نیز دلباخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمهنز) سوار بر اسب مراسم را ترک میکنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب میکند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در میآورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد میگرید.»
سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازیاش گام میگذارد. حاصل کار، فیلمی خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریانساز پستمدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمیآمیزد.
بهرغم بومی بودنِ دستمایه و حتی اجرا که درک جزییات رقصها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیاییها ممکن میکند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه میکند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این بالههای باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه میدهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصهای تازه و غیر آمریکایی میکند.
کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی